القائمة الرئيسية

الصفحات

معلومات عن مجال السيارات الكهربائية لطلاب هندسة | Electric Car


تعتبر تكنولوجيا السيارات الكهربائية الأكثر تماشياً مع الثورة الحديثة في عالم الطاقة. حيث في عام 2019، أصبح من الواضح بشكل متزايد أن المستقبل القريب للنقل يتعلق بالسيارات الكهربائية، وعلى المدى الطويل، يتعلق الأمر بالمركبات ذاتية القيادة التي تعمل أيضًا بالكهرباء. اليوم، هناك 5.1 مليون سيارة كهربائية على الطرق العالمية. بالنظر إلى كمية الكهرباء اللازمة كوقود للسيارات الكهربائية، فإن المخطط مهيأ لتوجيه ضربة قوية غير مواتية لشبكة الطاقة العالمية، حيث من المتوقع أن توجد 125 مليون سيارة كهربائية على الطرق بحلول عام 2035.

 في عام 2020، ومن أجل معالجة مشكلة المدى الطويل المتعلقة بقلق النطاق، تتوقع Global GaN Systems – أن يتم استخدام تقنية GaN في تصميم حلول الكشف عن الطاقة الأعلى والمدى الأطول - باستمرار طلب المستهلكين، بحيث يركز المصنعون في تكوين التصاميم من السيارات الرئيسية على زيادة الكفاءة، كثافة الطاقة، وتقليل الوزن مع التركيز على أجهزة الشحن ومحولات الجر. 

ستستمر تقنية البطاريات في التحسن. وبعد ذلك، جنبًا إلى جنب مع المركبات خفيفة الوزن، ستساهم في زيادة نطاق السيارة وقبول المستهلك. على المدى الأقصر، سترى تطور تكنولوجيا المستوى 2 إلى المستوى 3 من الاستقلالية وأنظمة السلامة المحسنة باستخدام LiDAR.

Electric vehicle technology is considered to be the most in line with the modern revolution in the energy world. Whereas in 2019, it becomes increasingly clear that the near future of transportation is about electric cars, and in the long term it is about self-driving vehicles that also run-on electricity. Today, there are 5.1 million electric cars on global roads. Given the amount of electricity needed as fuel for electric vehicles, the stage is set for a massive unfavorable blow to the global energy grid as 125 million electric cars are expected to be on the roads by 2035.

In 2020, in order to address the long-term problem of range concern, where Global GaN Systems expects - GaN technology is being used in the design of higher energy and longer-range detection solutions - continued consumer demand, so that designs from major car manufacturers focus on increasing efficiency. Energy density and weight reduction with an emphasis on chargers and traction inverters.

Battery technology will continue to improve and then, along with lightweight vehicles, it will contribute to increased vehicle range and consumer acceptance.
In the shorter term, you'll see Level 2 technology evolution to Level 3 autonomy and improved safety systems with LiDAR.

مقالات ذات صلة لمهندسين كهربا باور علي موقع بريمو هندسة

تعليقات