القائمة الرئيسية

الصفحات

ملفات الدرجات النارية مفقودة في وحدة مرور بركة السبع المنوفية - شكوي مواطن

منتظر بقالي 4 ساعات اليوم 3 فبراير وروحت قبل كده وما زال ملف الموتوسيكل الخاص بي مفقود ولا وجود اي اثر له مش انا بس ، طلع ان فيه ناس كتير نفس الحكاية ومنتظرين بدون جدوي.

ملفات الدرجات النارية مفقودة في وحدة مرور بركة السبع المنوفية - شكوي مواطن-بريمو هندسة
نيابة مرور بركة السبع منوفية -تجديد رخص الموتوسيكلات


روحنا كلنا لرئيس وحدة المرور ببركة السبع وقالنا انهم بيدوروا عليها وننتظر شويه.

مش عارف ليه كل التعقيدات دي علشان فقط تجديد الرخصة للموتوسيكل يعني معايا وعملت كل الاجراءات المطلوبة لتجديد رخصة الموتسيكل من سند الملكية والبطاقة الشخصية وعملت بوليصة التامين للموتوسيكل وطلعت شهادة بالمخالفات وعملت الفحص الفني.

كل الاجراءات المطلوبة بنيابة مرور بركة السبع مخدتش وقت كتير مقارنة بملف الموتوسيكل المفقود يعني فقط نص نهار.

ولكن اما روحت بالملف وكل المطلوب لشباك موتوسيكلات رقم 1 لتجديد رخصة الموتوسيكل في النهاية ومنتظر بالساعات واقف انا وغيري امام هذا الشباك بدون جدوي.

فيه موظف واقف علي شباك موتوسيكلات رقم 1 بوحدة مرور بركة السبع وموظف اخر بيدور علي الملفات في الداخل وكل نصف ساعة ممكن يلاقي ملف موتوسيكل.



هذه الغرفة بحاجة الي النظام واعادة تجديد واهتمام لا يوجد سوي لمبه عادية في الغرفة(شباك موتوسيكلات رقم 1 بوحدة مرور بركة السبع) والغرفة
الاخري (شباك رقم 2 اول مرة بوحدة مرور بركة السبع منوفية) التي بها باقي الملفات الخاصة بالموتوسيكلات لا توجد لمبة لانارة المكان، والموظف يبحث عن الملفات في الظلام.

اقسم بالله انا حسيت اني مشرد ومليش قيمة اما انتظر كل ده واجي 3 ايام ومش لاقي الملف بتاع الموتوسيكل وقربت اكلم نفسي من الوقفة طول ما انا واقف عمال اقول يعم محمد ملف الموتوسيكل هيطلع امتي.



والي استغربت منه ان فيه ناس ورقها بيخلص وهيا مش موجودة في وحدة مرور بركة السبع منوفية ، الي مخلص الرخصة سواء سيارة او متوسيكل بالتليفون او باعت شخص من طرفة لتطليع الرخصة.

الناس العادية فعلا الناس العادية مطفلة وطالع روحها وكل واحد بيكلم نفسه انه ملوش وسطه تخلصه اما يكون الانتظار بالشكل ده ومفيش تنظيم ولا مرونة والزهق بتاع الموظفين علينا.



يعني طلعت الرخصة قبل كده من القاهرة اكثر من مرة ل3سيارات في خلال سنتين وفيه تنظيم اما وحدة المرور بادارة مرور بركة السبع مش عارف اجدد رخصة الموتوسيكل بها لا اجد ما اقوله سوي انا الستات الي اشتغلت في وحدة المرور لا تستحق هذا المكان عندهم برود غير طبيعي وعمالين يزهقوا علينا في وحدة مرور بركة السبع مش الستات بس ، دا الستات والموظفين معندهمش ضبط نفس ولا تعامل مع الجمهور كما يجب

والتعامل مع الموظفين مش مهم مقارنة بالملفات الضايعة انا كده هعمل اثبات امني وملف جديد وهضطر اجي لليوم الرابع علشان الملف الجديد وهصرف لسه في الخزنة ومش عارف هلبس في كام هذه المرة

تعليقات